Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zážitkový kurz jako prostředek rozvoje komunikace mládeže s mentálním postižením
Kroupová, Kateřina ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Bakalářská práce pojednává o možnosti rozvoje sociální komunikace u mládeže s mentálním postižením, která využívá sociální službu osobní asistence. K rozvoji komunikace využívá prostředku zážitkového kurzu. K výzkumnému šetření byl použit dotazník, který prokazuje, že osobní asistence je klienty využívána především ve školním prostředí a při doprovodech. Přes tuto skutečnost je zájem o zážitkový kurz ze strany asistentů značný. Téměř všichni jej považují za možnost, jak svého klienta lépe poznat a zkvalitnit tak poskytovanou sociální službu. Další výzkumné šetření bylo zaměřeno na komparaci individuálních plánů uživatelů sociální služby osobní asistence. V tomto šetření se potvrdila důležitost práce osobních asistentů, kteří mají prokazatelný vliv na rozvoj komunikace a socializaci osob s mentálním postižením. Řízené rozhovory s klienty ukázaly, že společné silné zážitky získané během zážitkového kurzu, přeměněné na zkušenost, mohou vztahy mezi asistentem a klientem pozitivně ovlivňovat. Snadněji pak dosahují cílů zaměřených na rozvoj komunikace, které klientovi usnadňují orientaci ve společnosti. V budoucnu bych všech získaných zkušeností chtěla využít při návrhu a realizaci zážitkového kurzu pro asistenty a jejich klienty v roli lektora zážitkové akce.
Dynamika programu zážitkových kurzů: modelovaná vs. skutečná dramaturgie
BLAŽKOVÁ, Martina
Práce se zabývá intenzitou prožívání a její úlohou v dramaturgii zážitkových kurzů. V teoretické části jsou popsány oba tyto koncepty. Nejprve autorka vymezuje pojem intenzity prožívání, popisuje rozdíl mezi intenzitou a dynamikou prožívání a oba koncepty zasazuje do kontextu výchovy zážitkem. V druhé kapitole se zabývá zážitkovými kurzy, jejich východisky a vývojem, následně se věnuje principům výchovy zážitkem a dramaturgii zážitkově-pedagogických kurzů. Těžištěm práce je třetí kapitola věnující se kvantitativně-kvalitativnímu výzkumu zaměřenému na intenzitu prožívání účastníků zážitkových kurzů, jež je následně porovnávána s intenzitou prožívání zamýšlenou instruktory. Výsledky výzkumu poukazují na rozdílnosti mezi instruktory zamýšlenou a účastníky vnímanou intenzitou prožívání.
Zážitkový kurz jako prostředek rozvoje komunikace mládeže s mentálním postižením
Kroupová, Kateřina ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Bakalářská práce pojednává o možnosti rozvoje sociální komunikace u mládeže s mentálním postižením, která využívá sociální službu osobní asistence. K rozvoji komunikace využívá prostředku zážitkového kurzu. K výzkumnému šetření byl použit dotazník, který prokazuje, že osobní asistence je klienty využívána především ve školním prostředí a při doprovodech. Přes tuto skutečnost je zájem o zážitkový kurz ze strany asistentů značný. Téměř všichni jej považují za možnost, jak svého klienta lépe poznat a zkvalitnit tak poskytovanou sociální službu. Další výzkumné šetření bylo zaměřeno na komparaci individuálních plánů uživatelů sociální služby osobní asistence. V tomto šetření se potvrdila důležitost práce osobních asistentů, kteří mají prokazatelný vliv na rozvoj komunikace a socializaci osob s mentálním postižením. Řízené rozhovory s klienty ukázaly, že společné silné zážitky získané během zážitkového kurzu, přeměněné na zkušenost, mohou vztahy mezi asistentem a klientem pozitivně ovlivňovat. Snadněji pak dosahují cílů zaměřených na rozvoj komunikace, které klientovi usnadňují orientaci ve společnosti. V budoucnu bych všech získaných zkušeností chtěla využít při návrhu a realizaci zážitkového kurzu pro asistenty a jejich klienty v roli lektora zážitkové akce.
Využití pedagogiky zážitku při integraci osob s tělesným postižením
PODZIMKOVÁ, Petra
Práce se zabývá možnostmi integrace osob s tělesným postižením prostřednictvím pedagogiky zážitku. Je rozdělena do tří tématických částí. První částí je vymezení pojmů, kde jsou charakterizovány pojmy {\clqq}osoba se zdravotním postižením``, {\clqq}integrace``, {\clqq}zážitková pedagogika``. Druhá část se zabývá fenoménem zážitkové pedagogiky, historií, cíli a principy, spektrem zážitkově pedagogických aktivit , seznamuje s tím, co je to zážitkový kurz a zdůrazňuje důležitost hry v lidském životě. Nejdůležitější částí práce je část třetí, která se zabývá přímo využitím pedagogiky zážitku při integraci osob s postižením. Je zde představena historie a současnost integračních zážitkových kurzů jak v České republice, tak v zahraničí, charakterizována specifika integrace osob s tělesným postižením a naznačena metodika, příprava a realizace integračních zážitkových kurzů. Východiska této práce mohou být základem pro zpracování ucelené metodiky využití pedagogiky zážitky při integraci osob s tělesným postižením.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.